Παρασκευή 12 Ιουλίου 2019

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: FIFTH ANGEL: Ναι! Πέσαμε θύμα του grunge!


MIA MΠΑΝΤΑ με την οποία «μεγάλωσα» μουσικά και κατά κάποιον τρόπο αποτέλεσε μία από τις πρώτες μεταλλικές εξάψεις μου στη δεκαετία του '80, είναι οι Αμερικανοί FIFTH ANGEL. Χαρίζοντάς μας δύο σπουδαία power metal άλμπουμ, το ομώνυμο του 1986 και το Time Will Tell του 1989, ξαφνικά χάθηκαν από τον χάρτη, μπαίνοντας στη... μαύρη τρύπα του grunge, εκείνη την εποχή. Ως μέγας θαυμαστής τους, ήθελα από τότε να μάθω τα νέα τους, τον λόγο που χάθηκαν, αλλά και να μιλήσω μαζί τους. Και η ώρα έφτασε. Ο ιδρυτής και κιθαρίστας του γκρουπ (έπαιξε και το μπάσο στο πρώτο άλμπουμ), Εd Archer και ο μπασίστας John Macko (εισήλθε στη μπάντα το 1989), αποκαλύπτουν τα πάντα στο SHADOW NATION σε μια συνέντευξη - ποταμό...

(READ THE INTERVIEW IN ENGLISH AFTER THE GREEK TEXT)









Ed Archer: Το παλιρροϊκό κύμα του grunge το καταλάβαμε κατόπιν εορτής.


John Macko: Ηταν σίγουρα μεγάλο ρίσκο το νέο μας άλμπουμ πέρσι.




- Σας ευχαριστώ πολύ για την ευκαιρία που μου δίνετε να συνομιλήσουμε.

John: Ευχαριστούμε! Εκτιμούμε το ενδιαφέρον και τη στήριξή σας στο συγκρότημα!


- Πως φτάσατε στην απόφαση να μπείτε ξανά στο στούντιο για το τρίτο άλμπουμ σας; 

John: Είχαμε παίξει στο φεστιβάλ Keep It True το 2017 για δεύτερη φορά, και μας προσέγγισε κάποιος από την εταιρία Nuclear Blast Records μετά την εμφάνισή μας, προσφέροντάς μας την ευκαιρία για ένα νέο άλμπουμ, κι αυτό κίνησε τις διαδικασίες. Τους στείλαμε τρία νέα demos, υπογράψαμε συμβόλαιο και αρχίσαμε την ηχογράφηση το ίδιο έτος.


- Μια τόσο ελπιδοφόρα μπάντα στα 80’s, γιατί σταμάτησε ξαφνικά μόλις στα δύο άλμπουμ; Πέσατε θύμα του grunge; Πως συνέβη πρακτικά αυτό; Μπορείτε να μας αναλύσετε λίγο τις συνθήκες της εποχής;


Ed: Με μια λέξη... Ναι! Πέσαμε θύμα του grunge... αλλά είναι πιο περίπλοκο αν προσέξει κανείς όλες τις μικρολεπτομέρειες. Σταθήκαμε πολύ τυχεροί που βρεθήκαμε στο επίπεδο όπου φτάσαμε, με συμφωνία με μεγάλη δισκογραφική... όμως συνέβησαν πολλά γεγονότα στο παρασκήνιο που οδήγησαν σε αυτό, σε συνδυασμό με την τύχη και τη μοίρα! Ο Ted (Pilot), o James (Byrd) κι εγώ δουλέψαμε σκληρά στη συγγραφή κομματιών και στην τακτοποίηση όλων των λεπτομερειών.


O Ed Archer.
Δεν τζαμάραμε απλώς από τα ηχεία με τα τραγούδια να εμφανίζονται μαγικά! Πραγματικά ήταν περισσότερο βαθιά σκέψη σε χαμηλής έντασης συνεδρίες συγγραφής τραγουδιών, κάποιες φορές χωρίς καν ενισχυτή! Δοκιμάζαμε διαφορετικές μουσικές ιδέες σε συνδυασμό με άλλες νέες ιδέες, με δοκιμή και αποτυχία, επιλέγοντας κάποιες για λίγο, μέχρι να του βάλουμε περισσότερη σκέψη, και τελικά παίρνοντας ένα καινούργιο τραγούδι για δοκιμή μέσω των ηχείων στο μάξιμουμ!!

Επιστρέφοντας όμως στην ερώτηση, εκείνη την περίοδο εάν ένα συγκρότημα έφθανε σε ένα ορισμένο επίπεδο με τη δημιουργία ακροατηρίου και με καλές πωλήσεις δίσκων ενώ πήγαινε καλά και στις συναυλίες, μπορούσες να επιβιώσεις του κύματος grunge μολονότι μπορεί να ήταν δύσκολο. Ωστόσο για όλα τα συγκροτήματα που δεν τα είχαν όλα αυτά, οι συνέπειες ήταν αναπόφευκτες και το ίδιο έγινε και με τους Fifth Angel. 

Κάποια πράγματα δεν τα είχαμε οργανώσει, αλλά δεν κάναμε ζωντανές εμφανίσεις, κάτι που δεν ήταν καλό... το θέλαμε, αλλά τα πράγματα δεν συνέβαιναν όπως ελπίζαμε. Εν τέλει η δισκογραφική εταιρία απέρριψε το συγκρότημα, κι αυτό ήταν!! Όλοι προχωρήσαμε σε άλλα πράγματα... κάποιοι από εμάς έμειναν στη μουσική βιομηχανία και άλλοι όχι... και κάποιοι έμειναν στη μουσική ώσπου έφυγαν από αυτή.

Ο Ken (Μary) πραγματικά ήταν ο μόνος που έμεινε στη δουλειά... παίζοντας με διάφορα συγκροτήματα πριν ασχοληθεί με την πλευρά της παραγωγής στο παρασκήνιο, ενώ τώρα κάνει και τα δύο! Όσο για μένα, είχα μείνει εντελώς εκτός μουσικής για μεγάλο διάστημα... ζώντας τη ζωή όπως ο καθένας, αλλά με έπιασε ξανά η φαγούρα για τη μουσική γύρω στο 2009 και τους προσέγγισα όλους εκείνη την εποχή.


- Με καταγωγή από το Bellevue της Ουάσινγκτον όπως και οι Queensryche, λέτε πως επηρεαστήκατε από τη μεταλλική σκηνή του Σιάτλ πριν ξεσπάσει το grunge. Μπορείτε να μας περιγράψετε πως βιώσατε εκείνη την περίοδο σε μια σκηνή που προετοιμαζόταν να γυρίσει σελίδα τόσο «εκκωφαντικά»;

Ed: Βασικά εκείνη την εποχή δεν πολυξέραμε τι θα γινόταν τελικά με το grunge. Το μέταλ ήταν ήδη στο υψηλό επίπεδό. Η Σκηνή του Σιάτλ ήταν ροκ και μέταλ επί πολλά χρόνια, εμείς μεγαλώσαμε στο περιβάλλον αυτό, γεννηθήκαμε από σπουδαία συγκροτήματα που ακούγαμε στο ραδιόφωνο όπως οι Judas Priest, Black Sabbath, Scorpions και τόσα άλλα. Υπήρχαν και πολλά άλλα εγχώρια συγκροτήματα γύρω μας στην περιοχή του Σιάτλ και πολλά διαφορετικά γεγονότα όπου μπορούσαν να εμφανιστούν τα συγκροτήματα. Επίσης πολλά συγκροτήματα και μουσικοί ήταν φίλοι μεταξύ τους. Ηταν σαν ένα μεγάλο, συνεχόμενο πάρτι, πραγματικό γλέντι! Ενα μουσικό κοκτέιλ ροκ και μέταλ που απολαμβάναμε στην περιοχή του Σιάτλ τότε.

Ημασταν μάλλον επαναπαυμένοι με το grunge, όπως και πολλά άλλα συγκροτήματα μέταλ. Βρίσκεσαι στον κόσμο που γνωρίζεις, που έχεις συνηθίσει, απασχολημένος με ό,τι κάνεις, ίσως σε κάτι σαν «φούσκα» με τους όμοίους σου... Και τότε δημιουργείται αυτό το νέο πράγμα, το grunge, και γίνεται παλιρροϊκό κύμα!! Και το καταλαβαίνεις αυτό κατόπιν εορτής, περισσότερο από όσο όταν συνέβαινε! 

Θυμάμαι που ήμουν στο στούντιο με τον Terry Date (σ.σ. τον σπουδαίο παραγωγό) και αυτός με κάτι άλλους στο στούντιο έφερναν demos από διάφορα συγκροτήματα grunge. Δε θα πω ονόματα, αλλά κάποια από αυτά τα συγκροτήματα προχώρησαν και κατέκτησαν τον κόσμο. Όταν όμως εμείς, οι Fifth Angel, ακούσαμε τα demos τους, θυμάμαι που είπαμε «πω πω, αυτό ακούγεται ακατέργαστο, όχι και πολύ δουλεμένο, όχι πολύ επαγγελματικό...» Πού να φανταστούμε ότι αυτός ο «ακατέργαστος» ήχος θα δουλευόταν λίγο παραπάνω και θα έβαζε φωτιά στον κόσμο όλο!


- Από το 1989 έως το 2018 είναι 29 χρόνια. Γιατί μείνατε τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα ανενεργοί δισκογραφικά;


Ed: Νομίζω πως οι Fifth Angel ήταν θύμα συγκυριών. Ο καιρός περνούσε καθώς ο καθένας μας ζούσε τη ζωή του ασχολούμενος με πράγματα που δεν είχαν καμία σχέση με τους Fifth Angel. Ήθελα να ηχογραφήσω περί το 2009, είχα διάφορες μουσικές ιδέες που ήθελα να καλλιεργήσω, αλλά αποπροσανατολιστήκαμε όταν μας προσέγγισαν από το φεστιβάλ Keep It True. Μέσω Ιντερνετ έγινε γνωστό ότι οι Fifth Angel θα επρόκειτο να δραστηριοποιηθούν ξανά... εκπλαγήκαμε πραγματικά όταν λάβαμε αυτή την προσφορά να εμφανιστούμε... ήταν σαν να λέμε «δηλαδή ο κόσμος πραγματικά νοιάζεται ακόμα για τους Fifth Angel και τη μουσική αυτή;;!!»

Έτσι αφοσιωθήκαμε στην προετοιμασία της συναυλίας και στο να μάθουμε πάλι να παίζουμε όλα αυτά τα τραγούδια. Ήταν χρονοβόρο και και έστρεψε την προσοχή μας στις συναυλίες αντί για την ηχογράφηση νέας μουσικής.

Μετά τη συναυλία του 2010 θέλαμε να κάνουμε ξανά ηχογράφηση... αλλά υπήρχαν πολλά εμπόδια, νομίζω πως δεν ήταν τότε η κατάλληλη εποχή. Όμως τελικά ο John (Macko), o Ken (Mary) και ο Kendall (
Βechtel) έβαλαν τα πράγματα σε μια σειρά το 2018, αν και εκείνο τον καιρό είχα μπλέξει με κάποια οικογενειακά θέματα. Ωστόσο τα πράγματα φαίνονται να συμβαίνουν για κάποιον λόγο, και ξέρω ότι ο Kendall ήθελε πραγματικά να παίξει μεγαλύτερο ρόλο στη συγγραφή κομματιών, κι έτσι προχώρησε το πράγμα, με τον Ken και τον John να δουλεύουν τα κομμάτια με τον Kendall, δημιουργώντας κάτι σπουδαίο με το The Third Secret!!

- The Third Secret. Ενα σπουδαίο, φρέσκο άλμπουμ που μοιάζει να μην είναι μόλις το τρίτο σας αλλά το τελευταίο άλμπουμ μιας άκρως ενεργής μπάντας όλα αυτά τα χρόνια. Να υποθέσω πως παρότι δεν μπήκατε στο στούντιο όλη αυτή τη μεγάλη περίοδο, δεν απομακρυνθήκατε ποτέ από τη μουσική και τους Fifth Angel;


Ed: Αυτό είναι σπουδαίο κομπλιμέντο, και ενδιαφέρουσα σκέψη μαζί. Θεωρώ ότι όλοι απομακρυνθήκαμε αρκετά από τους Fifth Angel με τα χρόνια, όχι τόσο από τη μουσική εν γένει, αλλά μάλλον από τους Fifth Angel. Ξέρω ότι οι δύο πρώτοι δίσκοι εξετάστηκαν προσεκτικά ως βάση για νέα μουσική στο The Third Secret, έτσι μας έχουν πει άλλοι. Μολονότι κάποιοι από εμάς παρέμειναν πολύ δραστήριοι στη μουσική με τα χρόνια, δε νομίζω ότι κανείς σκεφτόταν βαθιά για τους Fifth Angel.

Ο John Macko.
- Πως μπήκαν ο Kendall Bechtel και μετά ο Steve Carlson στα «παπούτσια» του Τed Pilot; Ηταν δύσκολη η επιλογή; Γιατί δεν προχώρησε η επανένωση με τον Ted;

Ed: Όταν τους πλησίασα όλους το 2009, περιλαμβανόταν φυσικά και ο Ted (Pilot). Ωστόσο η ζωή του είχε απομακρυνθεί πολύ από τη μουσική συνολικά, πόσω μάλλον από τους Fifth Angel! Γνωρίζω ότι επιθυμούσε να ασχοληθεί, αλλά ήταν πολύ απασχολημένος με τη δουλειά του και απλούστατα δεν είχε χρόνο, άσε που δεν είχε τραγουδήσει για πολλά χρόνια. Αυτό ήταν ζόρι, γιατί είναι διαφορετικά με τις φωνητικές χορδές από ό,τι με την κιθάρα! Όσο για τον Kendall (Bechtel), με τα χρόνια είχε γίνει επιτυχημένος τραγουδιστής και τραγουδούσε ιδέες του σε demos. Το ένα έφερε το άλλο και είχε νόημα για εκείνον να αναλάβει τα φωνητικά.

Όμως όταν ασχολήθηκα και πάλι, φάνηκε λογικό να έχουμε τον πρώτο τραγουδιστή αφοσιωμένο στη μουσική κληρονομιά μας και να έχουμε τον Kendall να τραγουδά τα καινούργια κομμάτια, κι εκεί είναι που μπαίνει και ο Steve (Carlson)! Επίσης, μπορεί να ΄ναι καλός τραγουδιστής ο Kendall, αλλά είναι φοβερός κιθαρίστας με ξεχωριστό στιλ! Δε θα μπορούσα να τον φανταστώ να κρεμάει απλώς την κιθάρα του και να την αντικαθιστά με το μικρόφωνο! Όταν έφτασε εκεί το θέμα είχε και ο ίδιος την ίδια γνώμη.

Τότε φυσικά τα πράγματα αλλάξανε πραγματικά... και τώρα έχουμε τον Ethan Brosh ως πρώτη κιθάρα, και βεβαίως ο ρόλος του Steve είναι η πρώτη φωνή, όχι απλώς να τραγουδά το ένα ή το άλλο κομμάτι, αλλά να οδηγεί στα φωνητικά παντού! Ενδιαφέρον πράγμα... όταν αναζητούσαμε τραγουδιστές, θέλαμε κάποιον που μπορούσε να παίζει και κιθάρα, ώστε να αναπληρώνει τον Kendall όποτε εκείνος τραγουδάει... και αυτός ήταν ο Steve! Είναι πολύ επιτυχημένος κιθαρίστας, αλλά είναι και καλός ντράμερ και στα πλήκτρα!


- Μείνατε ικανοποιημένοι από την αποδοχή του Third Secret; Nα περιμένουμε σύντομα και τον διάδοχό του;


John: Βασικά δεν είχαμε ιδέα τι στην ευχή να αναμένουμε! Ύστερα από τόσα χρόνια που πέρασαν όλα ήταν πιθανά, και δεν ξέραμε εάν οι οπαδοί του συγκροτήματος θα το λάτρευαν ή θα το μισούσαν! Ήταν σίγουρα μεγάλο ρίσκο, αλλά, ναι, είμαστε πολύ χαρούμενοι με τα αποτελέσματα! Θα αρχίσουμε να εργαζόμαστε για έναν καινούργιο δίσκο αυτό το φθινόπωρο, κι έτσι ελπίζουμε στον διάδοχό του μέσα στο 2020!

- Αμερικάνικο και ευρωπαϊκό power metal. Δύο διαφορετικοί κόσμοι κάτω από την ίδια ομπρέλα. Οπαδοί, κριτικοί έχουν διαφορετικές και πολλές φορές αντικρουόμενες απόψεις. Εσείς που βάλατε το λιθαράκι σας σ’ αυτό το μουσικό ιδίωμα, ποιες πιστεύετε ότι είναι οι ουσιαστικές διαφορές των δύο στυλ; 

John: Δεν είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν πραγματικές διαφορές. Νομίζω ότι σε κάθε ήπειρο όλοι αλληλοεπηρεαστήκαμε με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Σίγουρα ξέρω ότι οι Fifth Angel έχουν επηρεάσει άλλα συγκροτήματα, τόσο στις ΗΠΑ όσο και σε άλλες χώρες, και φυσικά εμείς εντοπίζουμε τις επιρροές μας από τους Kiss ως τους Dio και τους Iron Maiden. Νομίζω ότι η κοινότητα του μέταλ είναι αρκετά διαφανής από πλευράς τοποθεσίας.

- Θα ήθελα πολύ σύντομα να μου περιγράψετε τις χρονικές μουσικές περιόδους: 1970-1979, 1980-1989, 1990-1999, 2000-2009, 2010-2019.


John: Εντάξει λοιπόν!

• 1970-1979: Κλασική ροκ, Motown και R&B, πολύ καλοί μουσικοί, τραγουδιστές και συνθέτες.

• 1980-1989: Νέο κύμα ηλεκτρονικής μουσικής, χαρντ ροκ και μέταλ, και συγκροτήματα με μακριά μαλλιά. Σπουδαίοι μουσικοί, τραγουδιστές και συνθέτες.

• 1990-1999: Grunge και indie. Φτωχή μουσικότητα και φτωχοί τραγουδιστές, ορισμένοι καλοί συνθέτες.

• 2000-2009: Χιπ χοπ, ραπ και κάντρι μουσική κυριάρχησαν, καλά δε λέω;

• 2010-2019: Αναγέννηση της μέταλ μουσικής, φοβεροί μουσικοί και ορισμένοι σπουδαίοι τραγουδιστές

- Κι από το 2020 και μετά; Τι βλέπετε στο μέλλον για τον σκληρό ήχο;


John: Νομίζω ότι θα συνεχίσουμε να βλέπουμε συγκροτήματα της σκληρής πλευράς όπως οι Arch Enemy, που συνδυάζουν τις ρίζες της δεκαετίας του ’80 με χέβι στοιχεία, αλλά και πολύ περισσότερα συγκροτήματα ποπ μέταλ, με απλούς μελωδικούς στίχους που ο κόσμος μπορεί να τραγουδά. Τελικά, όλη η ιστορία γίνεται για τα τραγούδια.

ΤΗΕ SHADOW

•••

FIFTH ANGEL: 
Υes. We were a victim of grunge


FIFTH ANGEL was one of the bands that made me fall in love with metal music in the 1980s. It helped me “grow up” musically, and somehow, it became part of my daily life. The American band gave us – the fans, two great albums in the 1980s. The 1986 homonym and the Time Will Tell album in 1989, but after that, they were suddenly lost, due to the black hole of grunge, at that period of time. Because I was such a huge fan, I always wanted to keep up with them and find out the reason they stopped making music. Eventually, the time arrived. The founder and guitarist of the band, Ed Archer and bassist John Macko (who joined the group in 1989) reveal everything in a must-read Shadow Nation interview.





- Thank you ever so much for giving me the opportunity to talk to you. 


JOHN:

Thank you! We appreciate your interest and support for the band!

- How did you reach the decision to enter the studio again for a third album? 


JOHN:
We had played the Keep IT True festival back in 2017 for the second time and we were approached by a person from Nuclear Blast Records after our performance with the opportunity of making a new record, so this is what got the ball rolling. We sent them 3 new demo songs and they signed us up and started recording later that year.

- Such a promising band in the 1980s, why did it suddenly stop after just two albums? Were you a victim of grunge? Ηow did this happen in practice? Can please explain the conditions of the time? 



Ed Archer (left) and John Macko.
ED:
Well....the short answer is "yes"...we were a victim of grunge....but it's more complicated than just that with all the fine details. We were very lucky to get to the level we got to, with having a major label record deal....but there were really a lot of behind-the-scenes events that lead up to that, combined with luck and fate! Ted (Pilot) and James (Byrd) and myself worked hard at songwriting and fine-tuning that craft. We weren't just jamming thru Marshall stacks with songs magically appearing! It was really more of deep thought at low volume songwriting sessions, oftentimes not even thru an amp! We'd try out different musical ideas in combination with other new ideas, trial and error, sitting on some ideas for awhile before more deep thought was put into it.....and then eventually taking a new song for a test drive thru the cranked up Marshall's!! 

But getting back to the question....during that time, if a band had reached a certain level with building up a following and having good record sales and doing well with live performance, you could survive the grunge wave, even though it may have been tough. But for those bands that didn't have all those things in place, you suffered the consequences, such as with Fifth Angel. We did have certain things built up, but we weren't playing live, which was not good....we wanted to, but things weren't happening the way we had hoped with that. The band eventually got dropped from the record label....and that was that!! Everybody moved on to other things....some of us stayed in the music biz, and others not...some lingering on with music before getting out.

Ken is really the only one that stayed in the business...playing in different bands then eventually getting into the behind-the-scenes production side, and now actually doing both! As for myself, I was completely out of music for a long time....living life like anybody else, but I got the music itch around 2009 and reached out to everyone at that time.

- Originating from Bellevue, Washington, just like Queensryche, you say you were influenced by the Seattle metal scene before grunge came about. Can you describe how you felt at that time, in a scene about to turn the page so emphatically?



The cover of first album of Fifth Angel.
ED:
Ya know....back then we really didn't know what was about to happen with grunge! Metal was where it was at! The Seattle scene was rock and metal for many years, we grew up in that environment, spun off from great bands we heard on the radio, like Judas Priest, Black Sabbath, Scorpions and so many more. There were a lot of other local bands around us in the Seattle region, and a lot of different events where bands could perform, lots of bands and musicians were friends with each other....it was like one big ongoing party, really a fun time! A musical soup of rock and metal going on in the Seattle area back then! 


We were complacent with grunge I suppose, like a lot of other metal bands. You're in the world that you know, that you're use to being in, caught up in doing what you do, maybe in somewhat of a 'bubble' with your peers....and then this new thing, grunge, it builds up and becomes a tidal wave!! And you realize this after-the-fact, more-so than when it was actually happening! I remember being in the studio with Terry Date, and he and other studio folk would bring in demos from different grunge bands....

I won't name any names, but some of these bands went on to conquer the world!! But when us Fifth Angel guys listened to their demos, I remember us all thinking 'wow....that sounds pretty rough, not very polished, not very pro....' Little did we know that the 'rough' sound would become a little bit more refined and catch the world on fire!

- It was 29 years from 1989 to 2018. Why did you remain inactive for so long in terms of recording? 



From left to right: Ken Mary, John Macko, Kendall
Bechtel, Ed Archer.
ED:
Well....I suppose it was Fifth Angel being a victim of circumstance....time slipping by as everyone was living there lives involved in things that had nothing to do with Fifth Angel. I had wanted to record back around 2009, had some different music ideas I wanted to expand on....but we got distracted when we were approached by the Keep It True festival asking us to headline their 2010 lineup...Fifth Angel's first ever live performance! 


It was really a strange thing....because of the internet, word got out that Fifth Angel might be active again....we were really shocked when we got this offer to play....it was like, "You mean people actually still care about Fifth Angel and this music??!!" So we focused on getting a set together and re-learning all those songs! It was time consuming, and took things in the live performance direction instead of recording new music. 

And then after the 2010 gig, we wanted to get to the recording thing again....but there were a lot of roadblocks, it just wasn't the right time for it I guess. But then John (Macko) and Ken (Mary) and Kendall (Bechtel) were able to get things going and put it together in 2018....by that time I was on hiatus to deal with some family things. But things seem to happen for a reason, and I know Kendall really wanted to play a bigger role in songwriting, and that's how it worked out, with Ken and John working on songs with Kendall, creating quite an accomplishment with The Third Secret!! 

- The Third Secret. A great, fresh album which does not seem being just your third one, but rather the final one of an extremely active band all these years. Should I presume that although you were not in the studio all this lone period, you were never far away from music and Fifth Angel?

ED:
That's quite a compliment...and an interesting thought. I think we all became pretty detached from Fifth Angel over the years, not so much with music in general, but with Fifth Angel probably yes. I know that the first two records were looked at pretty closely as the template for new music on The Third Secret, that's what I've heard from the other guys. Even though some of us remained very active in music thru the years, I don't think anyone was really thinking to deeply about Fifth Angel.

- How did Kendall Bechtel, and then Steve Carlson got into the shoes of Τed Pilot? Was that a tough choice? Why did the reunion with Ted not proceed?

ED:
When I reached out to everyone in 2009, Ted (Pilot) of course was included. But his life had been very removed from music in general, very far away from anything to do with music, let alone Fifth Angel! I know he wanted to be involved, but he was very immersed in his work and simply didn't have time, and he hadn't been singing for many years....that's a tough thing, it's different with vocal cords than it is with guitar! So with Kendall....he had become quite an accomplished singer over the years, and was singing on demo's of his ideas. 


So one thing lead to another and it made sense for him to sing....but once I got involved again, it seemed to make sense to have a lead singer dedicated to the legacy music, and have Kendall sing the new music, and that's where Steve comes in! Plus....as good of a singer that Kendall is, he's a killer guitar player with a distinctive style! I could not imagine him just hanging up his guitar and trading it in for a microphone! And when it came down to it, he felt the same way. And then of course, things really changed....and now we have Ethan Brosh on lead guitar, and of course Steve's (Carlson) role is THE lead singer, not just singing on this song or that, but singing lead for everything! 

Interesting thing....when we were searching for singers, we wanted someone that could also play guitar to fill things out when Kendall was singing....and that's Steve! He's actually quite an accomplished guitar player, and drummer and keyboard player too! 


John Macko.
- Were you satisfied with the reception Third Secret has got? Can we expect its successor soon? 

JOHN:

Well we really didn’t know what the hell to expect! After so many years have passed it could have gone any way, and we didn’t know if fans would like it or hate it! it was a big gamble for sure, but we did the best of our ability with what we had to work with, so yes we were very happy with the results! We will start working on a new record this fall, so hopefully a successor in 2020! 

- American and European power metal: Two different worlds under the same umbrella. Fans and critics have different and often contrasting views. Having made your contribution to this music form, what would you say are the main differences between the two styles?

JOHN:

I’m not sure there are any real differences? I think on either continent we all influenced each other in one way or another. I know for sure that Fifth Angel has influenced other bands, US and abroad and we of course trace our influences from Kiss to Dio and Iron Maiden. I think the metal community is very transparent in terms of location.

- I want you to give me a brief description of the following musical periods: 1970-1979, 1980-1989, 1990-1999, 2000-2009, 2010-2019.


JOHN: 
Ok! 

• 1970-1979: Classic Rock, Motown and R&B, really good players, singers and song writer’s.

• 1980-1989: New wave electronic music, hard rock and metal and big hair bands. Great players, singers and songwriters.

• 1990-1999: Grunge and indie music. Poor musician ship and singers, some good songwriters.

• 2000-2009: Hip Hop, RAP and country music dominating I think?

• 2010-2019: resurgence of metal music, killer players and some great singers.

- 2020. What lies ahead for the hard sound? 


JOHN:
I think we will keep seeing hard edge bands like Arch Enemy, who blend 80’s roots with heavy elements and also a lot more “Pop” metal bands, simple melodic lines that people can sing along with. At the end of the day, it’s all about the songs.

ΤΗΕ SHADOW












Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...