Αν και ουδείς θα ανακαλύψει ποτέ την άκρη του νήματος στο λαβύρινθο της ιστορίας των GN'R, η βάση του οικοδομήματος αυτού, νομίζω πως είναι η ωμή ειλικρίνειά τους και η αυθεντική (και μη αντιγράψιμη μέχρι και σήμερα) μουσική τους. Σε ένα περιβάλλον χωρίς φραγμούς (οι Eagles προσπάθησαν να το... αμπαλάρουν με το Hotel California και ακόμη κουβαλούν τη ρετσινιά των σατανιστών), πέντε αλητάκια, έπιασαν το ροκ αν ρολ από το λαιμό, δημιούργησαν ένα δικό τους ιδίωμα και αφηγήθηκαν όσα έζησαν στο LA και το «αμαρτωλό» Hollywood, μέσα από ευθείς και κατά πολλούς σοκαριστικούς στίχους, πάνω στο τρίπτυχο «Sex, drugs and rock n' roll».
Ο Slash και η Michelle Young. |
«Ημασταν μια λυσσασμένη αγέλη από αρουραίους του υπονόμου, με κοινά γούστα». Eτσι, ορίζει ο Slash στην αυτοβιογραφία του, τους GN'R. Κομμάτια και ακόρντα, σκόρπια δεξιά κι αριστερά, στίχοι γραμμένοι σε χαρτοσακούλες, ανάμεσα στην πρέζα, τα χάπια, το αλκοόλ και τις πόρνες, κατάφεραν να μπουν σε μια σειρά και να ηχογραφηθούν μοναδικά στο Rumbo studio του Valley, λίγο πιο μακριά από το θανατηφόρο Hollywood.
Συνθέσεις, όπως τα Don't Cry, November Rain (όταν πρωτογράφτηκε τότε, είχε διάρκεια 18 λεπτά), You Could Be Mine, Perfect Crime, δεν έμελλε ποτέ να μπουν στο Appetite.
To κρασί Night Train. |
To My Michelle, αφορά τη Michelle Young, φίλη της πρώτης κοπέλας του Slash, Melissa. Ο Slash τη χαρακτηρίζει «τρελή για δέσιμο», η οποία έγινε στην πορεία στενή φίλη του Axl. Εκείνος της... χάρισε τους στίχους του κομματιού, παρά τους φόβους του Slash που φοβόταν παρεξήγηση· όμως όλα κύλησαν ομαλά, αφού η Michelle, το αγάπησε αμέσως.
Το Mr. Brownstone, περιγράφει μια μέρα από τη ζωή δύο πρεζονιών: του Slash και του Izzy (όπως αναφέρει ο πρώτος χαρακτηριστικά). Κάποιοι σκόρπιοι στίχοι σε μια χαρτοσακούλα, έφτασαν στα χέρια του Axl, ο οποίος τους τελειοποίησε. Το κομμάτι έγινε η αιτία να φύγει τρέχοντας (κυριολεκτικά) ο πρώτος υποψήφιος παραγωγός των GN'R, Tom Werman (Motley Crue κ.α.), εξαιτίας του εκκωφαντικού παιξίματός του από το γκρουπ, ενώ ο επόμενος υποψήφιος, είχε την ίδια τύχη: Ο Paul Stanley των KISS, θέλησε να ξαναγράψει το Welcome to The Jungle από την αρχή και φυσικά πήρε δρόμο... «Είχε καλές προθέσεις», λέει ο Slash, «όμως οι GN'R ήταν ένα άγριο ερπετό».
Το πρώτο ραντεβού με την εταιρία Geffen έπεσε στο κενό, αφού το γκρουπ πήγε «κόκκαλο» για τις συζητήσεις (!) και έτσι ο γενικός κουμανταδόρος της «αγέλης», Αlan Niven, έπαιξε το τελευταίο του χαρτί κι απ' ότι φάνηκε, αυτή η κίνηση τον δικαίωσε. Εστειλε τον Mike Clink, o oποίος έβαλε στις ράγες το θηρίο. Δεν προσπάθησε να επιβληθεί, δεν πείραξε τον ήχο τους, αλλά επιχείρησε να τον αποτυπώσει όπως ήταν και τα κατάφερε. Πρότεινε κάποιες μικροαλλαγές και κατά έναν μαγικό τρόπο οι GN'R συνεργάστηκαν. Ο χείμαρρος είχε ξεχυθεί.
H Barbie Von Grief για την οποία γράφτηκε το Rocket Queen. |
1987. Σε μία χρονιά που οι Aerosmith «επέστρεφαν» δισκογραφικά με το Permanent Vacation, ο Dio έβγαζε το Dream Evil, οι Bon Jovi κάρφωναν το Livin' On A Prayer στο Νο1, ο Robert Palmer κέρδιζε το Grammy, oι Whitesnake δημιουργούσαν πάταγο με το Here I Go Again και πολλοί άλλοι ακόμα, οι Guns N' Roses, τρύπωσαν με θράσος και δημιούργησαν τον δικό τους χώρο, σπρώχνοντας και φτύνοντας μεσ' την παραζάλη τους. Μία παραζάλη μέσα από την οποία δε δίστασαν να βγάλουν ένα από τα πιο περίπλοκα κομμάτια, το Rocket Queen. Δένοντας το άγριο ριφ με το μελωδικό ρεφρέν του Axl και με θέμα την κοινή φίλη του Rose και του Slash, Barbie Von Grief, μία ναρκομανή πόρνη. Στη μίξη, ο Axl ήθελε κάτι για τη «γέφυρα». Τι ήταν αυτό; Μία στιγμή ηδονής με τη φίλη του και στριπτιζέζ, Adrianna Smith. Οι δυο τους ξάπλωσαν στη σάλα ηχογραφήσεων και τα βογγητά της Smith, αποτυπώθηκαν για πάντα στην αιωνιότητα, για να θυμίζουν υπό ποιες συνθήκες βγήκε το Appetite For Destruction.
To εξώφυλλο, δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Ενας πίνακας του Robert Williams με μία παρανοϊκή σκηνή ενός τέρατος που ετοιμάζεται να εκδικηθεί ένα ρομπότ που μόλις έχει βιάσει μία κοπέλα, δημιούργησε πάταγο. Η σύζυγος του Αl Gore, Mary Elizabeth Gore και η οργάνωση στην οποία συμμετείχε, Resource CenterParents Music (PMRC), πολέμια της μουσικής χυδαιότητας κυρίως στο metal, στο punk και στη hip hop, αντέδρασε άμεσα και το εξώφυλλο λογοκρίθηκε, έγινε... εσώφυλλο και τη θέση του πήρε ο γνωστός πλέον σταυρός με τα πέντε κρανία.
Κι αν ο Slash ζει σήμερα χάρη σε βηματοδότη, ο Αxl παλεύει να αναστήσει ένα πτώμα που τιτλοφορείται ως Guns N' Roses και όλοι οι άλλοι τρεις βρίσκονται κάπου χαμένοι στο rock n' roll χάος, το Appetite For Destruction μάς θυμίζει με το ρυθμό του και την ευθύτητά του ότι πρέπει πάντα να μένουμε ζωντανοί. Τώρα το πως το κατάφεραν αυτό, κανείς μάλλον δεν θα το μάθει ποτέ...
H θρυλική tracklisting:
To λογοκριμένο εξώφυλλο. |
Welcome To The Jungle
It's So Easy
Nightrain
Out Ta Get Me
Mr. Brownstone
Paradise City
My Michelle
Think About You
Sweet Child O' Mine
You're Crazy
Anything Goes
Rocket Queen