Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΡΕΥΝΑ: Οι Iron Μaiden στρέφουν υπέρ τους την «πειρατεία»


Για περισσότερο από μια δεκαετία, μουσικοί ανεξαρτήτως του είδους της μουσικής που παράγουν, δίνουν μεγάλη μάχη με τη μάστιγα της «πειρατείας», η οποία πλήττει και τα δισκοπωλεία, περιορίζοντας στο ελάχιστο την δουλειά τους. Σε αντίθεση με την αγορά των βιβλίων, από την οποία το Amazon πήρε ένα (μεγάλο) κομμάτι της πίτας, στη μουσική, η αθρόα μετάβαση από τα δισκοπωλεία στο i-tunes  ή το Spotify, ουσιαστικά οδήγησε στο κλείσιμο των περισσότερων από αυτά...


Μεταξύ 2003 και 2009, περίπου το 1/3 των ανεξάρτητων δισκοπωλείων στις Ηνωμένες Πολιτείες, έβαλαν λουκέτο, σύμφωνα με στοιχεία επίσημης έρευνας. Σε απόλυτους αριθμούς, αυτό μεταφράζεται σε περίπου 3.700 καταστήματα. Αξίζει να σημειωθεί πως ο ρυθμός με τον οποίον κλείνουν, παρουσιάζει μια επιβράδυνση από το 2008 κι έπειτα. Στην Αγγλία, ωστόσο, τα πράγματα είναι αρκετά χειρότερα καθώς την τελευταία δεκαετία έχει αφανιστεί το 70% των καταστημάτων. 
Κάποια συγκροτήματα -με τελευταίους τους U2, οι οποίοι διανέμουν το τελευταίο άλμπουμ τους, Songs of Innocence μέσω της Apple και του iPhone- μάχονται αυτό το φαινόμενο με τον δικό τους μοναδικό τρόπο. Μια βρετανική εταιρία ονόματι Growth Intelligence, συλλέγει στοιχεία παρέχοντας την δυνατότητα μιας ανάλυσης σε πραγματικό χρόνο για την πορεία της εκάστοτε εταιρίας. Η λήψη των στοιχείων αφορά πάρα πολλά και διαφορετικά δεδομένα, από την πρόσληψη υπαλλήλων, έως και τον αριθμό των σχολίων σε ένα σάιτ ή ένα Blog στο Ιντερνετ.

Πατήστε στο γράφημα για να μεγεθυνθεί
Για όλα τα στοιχεία, υπήρξε δημοσίευση στο Λονδρέζικο Χρηματιστήριο, σε σχέση με τις «1000 εταιρίες που εμπνέουν την Βρετανία». Εξ αυτών, έξι αφορούσαν μουσικά συγκροτήματα, συμπεριλαμβανομένης και της Iron Maiden LLP, της εταιρίας δηλαδή, που διαχειρίζεται τα συμφέροντα της θρυλικής Heavy Metal μπάντας. 
Παρόμοια δουλειά με την Growth Intelligence, αλλά προσαρμοσμένη μονάχα σε μουσικά στοιχεία και δεδομένα κάνει και η Musicmetric. Αναλύει στοιχεία της μουσικής βιομηχανίας από συζητήσεις σε social media, μέχρι και την κίνηση σε BitTorrents. Παρεμπιπτόντως, η Αθήνα ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή πόλη σε downloads με 28,627 εκατ. και τέταρτη παγκοσμίως, μετά το Σάο Πάολο της Βραζιλίας, το Σαντιάγο της Χιλής και το Ρίο Ντε Τζανέιρο. Αφού τα στοιχεία συλλεχθούν, προωθούνται στους μουσικούς, οι οποίοι αποφασίζουν πλέον πως θα τα διαχειριστούν ή πως θα αντιδράσουν.
Τα στοιχεία για τους Maiden έχουν γίνει τρόπος μελέτης και εντατικής δουλειάς, μετά την συλλογή των δεδομένων ως προς τους διαδικτυακούς φίλους, τα τραγούδια που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, τα downloads ανά μέρα, μήνα και έτος, αλλά και ως προς την χώρα προέλευσης.
«Έχοντας μια ακριβή και σε πραγματικό χρόνο συλλογή στοιχείων ως προς τους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για σένα, έχεις την δυνατότητα να κάνεις τον κάθε άνθρωπο να αποφασίσει. Εάν γνωρίζεις, τι οδηγεί τον κάθε άνθρωπο στο να σε ακούσει, μεγιστοποιείς την αξία του κοινού σου. Πολλοί καλλιτέχνες μπορούν να πουν "μας κλέβουν, εδώ υπάρχει πειρατεία, πρέπει να κάνουμε κάτι", ενώ άλλοι μπορούν να σκεφθούν πως "εδώ αρέσουμε, ας παίξουμε ζωντανά για αυτόν τον κόσμο", αναφέρει ο Γκρέγκορι Μιντ, ιδρυτής και γενικός Διευθυντής της Εταιρίας.

Οι Maiden έχουν πραγματοποιήσει εξαιρετική δουλειά σε σχέση με την τοποθεσία που βρίσκονται οι φίλοι τους, ακόμη και αν πρόκειται για πειρατές. Βλέποντας το ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση του συγκροτήματος στις χώρες της Νότιας Αμερικής, πραγματοποίησαν πολλά ταξίδια για συναυλίες σε όλη την Λατινική Αμερική. Ενα εκ των ταξιδιών μάλιστα, βιντεοσκοπήθηκε και προβλήθηκε ως ντοκυμαντέρ με το όνομα «Flight 666». Εξάλλου, οι οπαδοί δεν μπορούν να «κατεβάσουν» τα T-shits που τυπώθηκαν. Μόνο από τις πωλήσεις των t-shirts στο Sao Paolo εισπράχθηκαν περισσότερα από 1,9 εκατ. ευρώ.
Σαν απόρροια αυτού, η επιρροή του συγκροτήματος άρχισε να αυξάνεται ακόμη περισσότερο καθώς και το ενδιαφέρον για αυτούς. Οι Maiden είχαν περισσότερα από 3 εκατομμύρια Likes στα social media, την περασμένη χρονιά, φθάνοντας συνολικά τα 5 εκατομμύρια. Πολλά προήλθαν από το τη  Νότιο Αμερική, που έρχεται πρώτη στα downloads.
Πολλά συγκροτήματα, όπως οι προαναφερθέντες U2 δείχνουν να ακολουθούν σε αυτόν τον τομέα τους Maiden, οι οποίοι επί της ουσίας κατάφεραν να μετατρέψουν ένα πολυπληθές κοινό που δεν προσέφερε οικονομικά, σε ένα κοινό που συνδύασε το να τους ακούει αλλά όχι τσάμπα. Κατόρθωσαν να βάλουν στο παιχνίδι τους θαυμαστές τους και όπως όλα δείχνουν, κερδίζουν μία μεγάλη μάχη και ίσως και τον «πόλεμο» κόντρα στην «πειρατεία». 'O,τι δε μπορείς να νικήσεις, γίνε φίλος του...

ΤΗΕ SHADOW
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...